The Analysis of Business Development Through Canvas Business Model Approach for Determining Post-pandemic Business Strategy: A Case Study in Smartplus Training and Consultant Management
(1) Widyatama University, Bandung, West Java
(2) Widyatama University, Bandung, West Java
(*) Corresponding Author
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aaker, D. A. (2013). Manajemen Pemasaran Strategis. Jakarta: Salemba Empat.
Gunawan, M. F. (2016). Perancangan Business Model Canvas Sebagai Alternatif Strategi Bisnis Budidaya Ikan Gurame (Studi Kasus: Pada UKM Mitra Mina, Desa Sridadi, Kecamatan Kalirejo, Lampung Tengah). Skripsi, Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik. Universitas Lampung. Bandar Lampung.
Harfiani, R., & Pasaribu, M. (2019). Implementasi Business Model Canvas Pada CV. Media (Penerbit dan Distributor Buku Pelajaran PAUD). Prosiding Seminar Nasional Kewirausahaan, 1(1), 200–208.
Hartatik, H., & Baroto, T. (2017). Strategi Pengembangan Bisnis dengan Metode Business Model Canvas. Jurnal Teknik Industri, 18(2), 113–120.
Hutamy, E. T., Marham, A., Alisyahbana, A. N. Q. A., Arisah, N., & Hasan, M. (2021). Analisis Penerapan Bisnis Model Canvas Pada Usaha Mikro Wirausaha Generasi Z. Jurnal Bisnis dan Pemasaran Digital, 1(1), 1–11.
Modjo, M. I. (2020). Memetakan Jalan Penguatan Ekonomi Pasca Pandemi. Jurnal Perencanaan Pembangunan: The Indonesian Journal Of Development Planning, 4(2), 103–116.
Narto, N. (2017). Pengembangan Bisnis Model Untuk Meningkatkan Daya Saing Industri Batik Sumenep Madura. Prosiding SNST Fakultas Teknik, 1(1).
Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2012). Business Model Generation. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.
Refachlis, M. I. (2022). Analisis Strategi Bisnis Model Canvas dan Corporate Lifecycles (Studi Kasus: UMKM "Rahabakti" Kabupaten Lamongan). Jurnal Riset Entrepreneurship, 5(2), 1–9.
Sitio, V. S. S. (2017). Strategi Bisnis Model Dengan Pendekatan Business Model Canvas (Studi Kasus di Industri Kecil dan Menengah (IKM) Bir Pletok Bu Lina di Kelurahan Ciracas, Jakarta Timur). Journal of Economics and Business Aseanomics (JEBA), 2(1).
Sugiyono, S. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Susilowati, I. H. (2021). Pengembangan Bisnis Fashion Muslim dengan Pendekatan Business Model Canvas (BMC). Jurnal Perspektif, 19(2), 113–121.
Wardhanie, A. P., & Kumalawati, D. (2018). Analisis Business Model Canvas Pada Perpustakaan Institut Bisnis dan Informatika Stikom Surabaya dalam Meningkatkan Kualitas Perguruan Tinggi. Berkala Ilmu Perpustakaan dan Informasi, 14(2), 124–132.
Wulandary, A., Fitriani, R., Mursalat, A., & Darhyati, A. T. (2020). Business Model Canvas: Implementasi Terhadap Industri Rumahan Produk Virgin Coconut Oil (VCO). Media Sains Indonesia.
Zulkarnain, Z., Saputra, M. G., & Silvia, D. (2020). Strategi Pengembangan Bisnis Melalui Pendekatan Business Model Canvas Pada PT Pitu Kreatif Berkah. Journal Industrial Services, 6(1), 55–61.
DOI: https://doi.org/10.30588/jmp.v13i1.1260
Article Metrics
Abstract view : 113 timesPDF - 14 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Muhammad Irfan Maulana, Yelli Eka Sumadhinata
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, dan Entrepreneurship is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Based on a work at http://ejournal.up45.ac.id/index.php/maksipreneur.
Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, dan Entrepreneurship has been indexed/archived by:
Journal of Maksipreneur: Management, Cooperative, and Entrepreneurship (JMP)
Organized by Management Department, Universitas Proklamasi 45, Yogyakarta, Indonesia
Published by Universitas Proklamasi 45, Yogyakarta, Indonesia
Email: maksipreneurjurnal@gmail.com | jurnal.maksipreneur@up45.ac.id